محل لوگو

نظرسنجی سایت

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در خصوص کیفیت پروژه ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 20
  • بازدید کل : 248575

زبان برنامه نویسی Swift



زبان برنامه نویسی Swift یک زبان بسیار قوی و اسان است که در سال 2014 توسط شرکت اپل معرفی شده است ، به لطف آن بسیاری از برنامه نویسان این فرصت را دارند که برنامه های iOS ، MacOS ، Apple TV و Apple Watch را برنامه نویسی کنند. این زبان ایده هایی را از Objective-C ، Rust ، Haskell ، Ruby ، Python ، C # و CLU به ارث برده است. از الگوهای برنامه نویسی ایمن استفاده می کند و شامل ویژگی های جدیدی است که فرایند برنامه نویسی را برای برنامه نویس جالب می کند،با سایت بمب کد همراه باشید.
 
 
در سال های اخیر ، سوئیفت محبوب تر از Objective-C شد. این یک زبان برنامه نویسی برای توسعه برنامه های بومی برای iOS یا Mac OS است. همچنین می توانید بگویید که این یک زبان برنامه نویسی با بیشترین پتانسیل برای تغییر آینده است.Swift یک زبان چند پارادایم سطح بالا است که توسط اپل برای iOS ساخته شده است. اگر کار با محصولات اپل هدف شماست ، این زبان برای شما مناسب است. سوئیفت یک زبان تایپی استاتیک است. این بدان معنی است که Xcode خطاهای شما را برای شما بررسی می کند ، که این امر باعث می شود ردیابی آنها آسان تر شود.
 
 
سوئیفت نسبت به رقبای خود دارای مزیت است ، زیرا دارای یک پیشخوان مرجع خودکار (ARC) ، یک عملکرد مشهور است که استفاده از حافظه برنامه را در زمان واقعی و غیره کنترل می کند. استفاده از این زبان می تواند به شما امتیاز دهد ، زیرا برنامه های iOS اغلب از برنامه های اندرویدی سود بیشتری دارند.
 
سوئیفت یک زبان برنامه نویسی مدرن با نسخه انتشار پایدار است که یادگیری آن بسیار آسان است ، حتی اگر فکر کنید این اولین زبان شماست. در مرحله تلفیق از خطاهای زیادی جلوگیری می کند ، روند توسعه را سرعت می بخشد و کیفیت کد را بهبود می بخشد.
 
 

فلسفه زبان برنامه نویسی Swift

Swifts programming language philosophy

فلسفه اساسی یک زبان سادگی ، سرعت و امنیت آن است. در آستانه ورود بهتر شده است ،حتی بدون دانستن زبان یا برنامه های دیگر برنامه نویسی ، می توانید با خیال راحت شروع به یادگیری زبان کنید.اپل تا حد ممکن این زبان را برای توسعه دهندگان ساده کرده است: که باعث افزایش خوانایی کد برای برنامه نویسان با تجربه و تازه کار می شود. مقدار کل کد کاهش یافته است که منجر به بهبود کارایی می شود.
 

زبان برنامه نویسی Swift کجا کاربرد دارد؟

توسعه دهندگان از این زبان برنامه نویسی برای نوشتن برنامه های تلفن همراه برای تلفن ها ، ساعت های هوشمند و رایانه های اپل استفاده می کنند. حتی شایعه ای وجود داشت که گوگل می خواهد اندروید را به طور کامل به Swift منتقل کند ، هر چیزی می تواند باشد. این یک زبان جهانی است که می تواند در هر سیستم عامل از یک شرکت استفاده شود.
 
نکته مهم این است که در پاییز سال 2016 ، اپل افتتاح مرکز یادگیری دانش آموزان را افتتاح کرد که در آن همه می توانند یاد بگیرند که چگونه برنامه های کاربردی را برای IOS برنامه ریزی کنند. اما این همه چیز نیست ، سوئیفت قبلاً در برنامه درسی بسیاری از موسسات آموزشی پیشرو در کشور ها گنجانده شده است. این زبان برنامه نویسی پتانسیل بالایی دارد.
 
Swift یک زبان ایمن است که شما را از بیشترین خطاها در طی فرایند برنامه نویسی محافظت می کند. او به شما می گوید خطا در کجاست و چرا برنامه اجرا نمی شود. اما از طرف دیگر تایپ کردن سخت است.
 

پیشنهاد مقاله:معرفی زبان برنامه نویسی PHP

 

مزایا و معایب برنامه نویسی Swift

Advantages and Disadvantages of the Swift Programming Language

این زبان برنامه نویسی مدرن و قدرتمند دارای چندین مزیت است که آن را از دیگران یا همان Objective-C جدا می کند. و اینها ویژگی های جدید زبان قدرتمند ، تایپ کردن بسیار دقیق داده ها ، نحوی مختصر تر ، عملکرد قابل توجهی بالاتر در عملیات دسترسی به مجموعه (مرتب سازی و جستجو) ، پشتیبانی از اکثریت خاصی از سازه های نحوی مدرن است که در سایر زبان های برنامه نویسی سطح بالا وجود دارد.
قسمت منفی زبان محبوبیت و شیوع کم آن است. بسیاری از پروژه های فعلی با هدف Objective-C نوشته شده اند و باید از آنها پشتیبانی شود ، و بسیاری از شرکت ها پروژه های بزرگ خود را بازنویسی نمی کنند فقط به این دلیل که این یک فرایند بزرگ و فوق العاده زمان بر است.
 
اپل از استفاده از کتابخانه های استاتیک به پویا استفاده کرده و این قابلیت را به زبان برنامه نویسی خود اضافه کرده است ، این بدان معنی است که توسعه سریع تر آن از خود iOS است. اکنون توسعه دهندگان می توانند به راحتی برنامه های خود را به همراه کتابخانه هایی که نوشته اند ارائه دهند. قبلاً باید منتظر انتشار نسخه جدید iOS بود اما اکنون اوضاع تغییر کرده است. كتابخانه هاي پويا امكان بهبود و انعطاف پذيري بيشتر در كدها را نسبت به گذشته فراهم مي كنند.
 

  انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 104

پشتیبانی 24ساعته

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما