محل لوگو

نظرسنجی سایت

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما در خصوص کیفیت پروژه ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 20
  • بازدید کل : 248576

معرفی زبان برنامه نویسی پایتون (python)


پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب است.در این مقاله ما یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب پایتون را در نظر خواهیم گرفت. ما می آموزیم که چه زبانی است ، در کجا استفاده می شود ، چه کاری می توانید با آن انجام دهیدو چگونه ، در چه زمینه هایی و چقدر توسعه دهندگان درآمد دارند و برای این کار چقدر دانش لازم دارند.با بمب کد همراه ما باشد ومطالب را تا اخر مطالعه کنید.
 
پایتون زبان برنامه نویسی جدیدی نیست ؛ اولین بار در سال 1991 معرفی شد. این یک زبان برنامه نویسی قدرتمند با تعداد زیادی ماژول و کتابخانه تقریباً برای هر کار است. از زبان برنامه نویسی پایتون در سایت های بزرگ دنیا مانند YouTube ، Instargam ، Pinterest و غیره استفاده می شود.
 
پایتون جهانی است ، بنابراین برای حل مشکلات در زمینه های مختلف مناسب است. می توان در زمینه هایی مانند توسعه برنامه های کاربردی موبایل برای iOS و Android ، برنامه های دسک تاپ ، بازی ها ، توسعه وب ، یادگیری ماشین ، تجزیه و تحلیل داده ها ، پروژه های آموزشی ، ایجاد سیستم های ERP ، برنامه های کاربردی تجاری و غیره استفاده کرد.
 
آموزش پایتون
 
البته پایتون در همه زمینه ها کیفیت خوبی ندارد. به عنوان مثال ، در توسعه تلفن همراه برای اندروید ، جاوا اغلب و در بیشتر مواقع از C #، C و همچنین Kotlin استفاده می شود که محبوبیت بیشتری پیدا می کند. برای توسعه تلفن همراه برای iOS ، از Swift یا Objective-C استفاده کنید. در پایتون ، سمت سرور برنامه اغلب برنامه ریزی می شود. به عنوان مثال ، سمت سرور اینستاگرام در پایتون نوشته شده است.
 
چارچوب های مستقر در پایتون مانند Django و Flask اخیراً محبوبیت گسترده ای در بین توسعه دهندگان وب کسب کرده اند. این چهارچوبها به شما امکان می دهند تا کد سرور ایجاد کنید ، یعنی قسمت پشتی برنامه هایی که روی سرور اجرا می شوند. فریم ورک Python Django در حال حاضر بسیار محبوب است.قدرت پایتون در این واقعیت نهفته است که به شما امکان می دهد به سرعت برنامه های وب پیچیده را توسعه دهید ، تعداد زیادی ماژول با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد.
 
پردازش . پایتون در یادگیری ماشین ، تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه بصری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگر همه چیز کم و بیش از اسامی با تجزیه و تحلیل و ارائه بصری داده ها مشخص باشد ، ما با استفاده از یک مثال به یادگیری ماشین با جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.
 
 
نوشتن اسکریپت ، معمولاً این به معنای ایجاد برنامه های کوچک برای اتوماسیون کارهای ساده است. به عنوان مثال ، شرکت ها از سیستم های مختلف پشتیبانی مشتری از طریق ایمیل استفاده می کنند. برای تجزیه و تحلیل پیامهای دریافت شده ، شرکت ها باید محاسبه کنند که تعداد بسیاری از آنها شامل کلمات کلیدی خاصی هستند.
 
زبان برنامه نویسی پایتون
این کار می تواند به صورت دستی یا با نوشتن یک برنامه ساده (اسکریپت) برای پردازش خودکار پیام انجام شود. پایتون برای انجام چنین کارهایی عالی است ، عمدتاً به دلیل نسبتاً ساده بودن و به دلیل اینکه به راحتی و به سرعت می تواند پروژه های کوچک را بنویسد و تست کند.

ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون

 
یادگیری این زبان ساده و آسان است.خواندن و نوشتن برنامه هایی روی آن ، در مقایسه با سایر زبان ها ، بسیار ساده تر است. به شما امکان می دهد تا روی راه حل تمرکز کنید . شروع کار با پایتون یک انتخاب عالی برای مبتدیان است.پایتون به شما امکان می دهد برنامه هایی را با قابلیت های بیشتر و با خطوط کمتری بنویسید. شما تعجب خواهید کرد که چقدر می توان با پایتون کار کرد.
پایتون به تعدادی کتابخانه استاندارد مجهز شده است ، که زندگی را برای برنامه نویس آسان تر می کند ، زیرا دیگر نیازی به نوشتن تمام کدها نیست.
 

پیشنهاد مقاله:معرفی کلی زبان برنامه نویسی Swift

 

محبوبیت زبان برنامه نویسی پایتون

رتبه بندی های مختلفی از زبان های برنامه نویسی وجود دارد که محبوبیت آنها را با توجه به مجموعه خاصی از پارامترها مشخص می کند.به عنوان مثال ، رتبه بندی TIOBE Index وجود دارد ، که براساس نتایج جستجوهای حاوی نام زبان ارزیابی است. منطق این فهرست بسیار ساده است: “اگر زبانی در موتورهای جستجو می شود ، محبوب است.” البته این گفته بحث برانگیز است ، زیرا برنامه نویسان حرفه ای به ندرت به جستجوی نام یک زبان برنامه نویسی در موتور جستجو می پردازند. آنها غالباً به دنبال راه حلی برای یک مشکل خاص هستند. اما نکته قابل توجه این رتبه بندی این است که نسبتاً عینی علاقه به یک زبان یا دیگری را نشان می دهد.
 
البته ، مواضع پایتون از رتبه بندی تا رتبه بندی متفاوت است ، اما در کلیه رتبه ها مقام های برتر را به خود اختصاص می دهد. و اگر به یک سری از زبانهای مرتبط Python ، PHP ، Ruby روندهای گوگل را نگاه کنید ، پایتون هم در کشورهای CIS و هم در سراسر جهان در وهله اول قرار دارد.
 
منبع بمب کد

  انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 113

پشتیبانی 24ساعته

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما